جدول دما و رطوبت جوجه کشی از پرندگان مختلف

جدول دما و رطوبت جوجه کشی از پرندگان مختلف

دما و رطوبت 90 درصد از جوجه کشی میباشد یعنی اگر نطفه تخم سالم باشد و شما میزان دما و رطوبت مورد نیاز برای رشد جنین را محیا کنید 100 درصد جوجه کشی را انجام داده اید و آن تخم نطفه دار بدون شک به جوجه تبدیل خواهد شد ، تخم نطفه دار هر پرنده ای دما و رطوبت خاصی دارد که در آن دما میتواند رشد نماید ، به طور مثال اگر تخم نطفه دار مرغ را در نظر بگیریم دمای مورد نیاز آن 37.2 الی 37.7 درجه میباشد یعنی اگر در این درجه دما قرار گیرد به راحتی میتواند جنین آن شروع به رشد و تکامل نماید.

در جوجه کشی از تخم های نطفه دار درجه دما و درصد رطوبت به دو دسته مجزا تقسیم میگردد که درجه دمای دوران ستر و درجه دمای دوران هچر نامیده میشود ، در دوران ستر که جنین شروع به رشد مینماید دما اندکی بیشتر از هچر و رطوبت نیز کمتر از هچر میباشد اما زمانی که دوران هچر فرا میرسد دقیقاً این مورد برعکس میشود یعنی رطوبت مورد نیاز بیشتر و دمای مورد نیاز کمتر خواهد شد. تغییرات در این دو نهایتاً تا یک درجه در دما و تا 10 درصد در رطوبت میباشد.

در این بخش ما جدولی برای شما آماده کرده ایم جدول دما و رطوبت مورد نیاز برای پرنده های مختلف میباشد و شما را یاری میدهد تا بتوانید دما و رطوبت مورد نیاز پرنده ها را از این بخش مطالعه فرمایید و قبل از جوجه کشی اطلاعات لازمه در مورد آن پرنده را داشته باشید ، البته ناگفته نمایند که برخی از دستگاه های جوجه کشی نیز مجهز به سیستم جوجه کشی تمام اتوماتیک یا انتخاب پرنده میباشند و میزان دما و رطوبت را خودشان تنظیم مینمایند یعنی دیگر کاربر نیازی به اعمال هیچ تنظیماتی ندارد. از جمله این دستگاه های جوجه کشی میتوانیم به دستگاه جوجه کشی خانگی موجود در وب سایت فروشگاهی هواباتور اشاره کنیم که یکی از پرفروشترین دستگاه ها میباشد. البته لازم است به این نکته هم توجه داشته باشید فعلاً دستگاه جوجه کشی خانگی هواباتور میتواند فقط از پرنده های مرغ ، بلدرچین ، کبک ، اردک ، غاز ، بوقلمون ، قرقاول به صورت اتوماتیک جوجه کشی نماید.

توصیه ما این است که قبل از اینکه هر گونه عملی در مورد جوجه کشی انجام دهید جدول دما و رطوبت جوجه کشی را مطالعه فرمایید و سپس با توجه به این موارد اقدام به تنظیم دستگاه جوجه کشی خود نمایید، در این جدول دما و رطوبت جوجه کشی از پرندگان سعی کرده این پرندگان اصلی که جوجه کشی از آنها در کشور عزیزمان ایران رواج داد بگنجانیم ، همچنین سعی بر این خواهیم داشت تا هر روز تعداد پرنده های موجود در جداول را بیشتر و بیشتر نماییم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی از این قابلیت استفاده فرمایید.

جدول دما و رطوبت در جوجه کشی

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!